میقاتی: اصراری بر ماندن در قدرت ندارم/«وسام» وابسته به گروهی نبود
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
میقاتی: اصراری بر ماندن در قدرت ندارم/«وسام» وابسته به گروهی نبود

خبرگزاری فارس: «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان پیش از استعفای خود خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد و تاکید کرد که با دولت آینده همکاری کامل خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: میقاتی: اصراری بر ماندن در قدرت ندارم/«وسام» وابسته به گروهی نبود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان با حضور در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ «بعبدا» در بیروت درباره حادثه بمبگذاری روز گذشته منطقه مسیحی نشین «الاشرفیه» بیروت که در آن «وسام الحسن»، رئیس بخش اطلاعات امنیتی لبنان کشته شد، گفت: نمی‌توان در قالب کلمات درد و ناشی از دست دادن کسی را بیان کنیم که در دو عرصه شخصی و ملی برای ما عزیز و گرانقدر بود و به خاطر لبنان شهید شد.

نخست‌وزیر لبنان بعد از نشست کابینه لبنان که به مدت 4ساعت به طول انجامید، ترور «وسام الحسن»، رئیس بخش اطلاعات امنیتی لبنان را در قالب سلسله بمبگذاری‌هایی ملاحظه کرد که در کشور روی خواهد داد و در این ارتباط گفت که از دولت خواسته است، جنایتی را پیگیری کند که در وصف نمی‌گنجد.

میقاتی ادامه داد: پرونده ترور «وسام الحسن»، رئیس بخش اطلاعات امنیتی لبنان را به دستگاه قضایی این کشور احاله می‌دهد و از تمام دستگاه‌های مرتبط خواسته که در کشف عاملان این جنایت همکاری داشته باشند تا عاملان آن عدالت معرفی شوند.

میقاتی درباره زیان‌‌ها و خسارات مادی ناشی از این انفجار گفت: در این ارتباط اقدام لازم صورت گرفته و برای روشن شدن واقعیت امور از وزارت ارتباطات لبنان خواسته‌ام اطلاعات تمام تماس‌های انجام شده از 19 اکتبر را در اختیار من قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیت داخلی کشور باید تقویت شوند، گفت: لبنان در لحظات سختی به سر می‌برد.

نخست‌وزیر لبنان در ادامه گفت: من از همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ اصراری برای باقی ماندن در منصب خود ندارم، چرا که از این منصب بی‌نیاز هستم و این موضوع را با «میشل سلیمان»، رئیس‌جمهوری لبنان نیز در میان گذاشتم و به او درباره تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کردم.

میقاتی گفت که سلیمان به وی تاکید کرده است که نباید اجازه داد، لبنان درگیر سرنوشت نامعلوم شود و در حال حاضر زمان استعفای دولت نیست و مسائل ملی مهمتر است، با این حال رئیس جمهوری برای مشورت در این خصوص، خواستار یک مدت زمانی شده است تا بتواند پاسخ بدهد.

وی از تمام مردم لبنان خواست در این شرایط با یکدیگر همکاری داشته باشند و وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند و اینکه دولت دیر یا زود استعفا خواهد داد و دولت تلاش بسیار دارد تا همه چیز در کشور به امنیت و ثبات کشور منتهی شود.

میقاتی گفت که بر تصمیم خود جهت تشکیل دولت وحدت ملی مُصِر هستم و این دولت روزی استعفا خواهد کرد. اما درباره اینکه خون کسی را بر گردن طرف خاصی بیاندازیم یا ترور وی را متوجه طرف خاصی کنیم درست نیست. همه از رابطه خوب من با الحسن اطلاع داشتند. او فردی بود که به صورت حرفه‌ای عمل می‌کرد و با گروه‌های سیاسی خاصی در ارتباط نبود و ماموریتی که به او واگذار می شد اجرا می کرد.

میقاتی ادامه داد: من تاکید می‌کنیم که درباره ترور الحسن تحقیقات لازم انجام خواهد شد و در این ارتباط بین مقامات محلی و بین‌المللی برای رسیدن به واقعیت امور همکاری لازم انجام خواهد شد.

نخست‌وزیر لبنان در ادامه سخنان خود گفت: چه دولت تشکیل شود، چه تشکیل نشود، من گفتم که باید موضع ملی اتخاذ کنیم و در راستای مواضع رئیس جمهوری لبنان است که من موضع خود را در خصوص استعفا از سمت نخست‌وزیری کشور اتخاذ کردم.

وی افزود: من نمی‌خواهم پیش از انجام هر تحقیقی درباره حادثه روز گذشته تصمیم‌گیری کنم و در این ارتباط باید در انتظار انجام تحقیقات در این زمینه باشیم، شاید سرنخی به دست آید که بمب‌گذاری روز گذشته را با مواد منفجره‌ای که دو ماه پیش توسط دادگاه ویژه لبنان کشف شد، مرتبط کند.

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که راهی وجود دارد که بتوان داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار دستگاه قضایی قرار داد و در این ارتباط خواسته شده که تمام اطلاعات موجود از روز 19 سپتامبر در اختیار دستگاه قضایی لبنان قرار گیرد.

وی بار دیگر با اشاره به اینکه به این پست و منصب چنگ نزده و تنها خواهان وحدت و یکپارچگی لبنان است، تاکید کرد که نخست‌وزیر آینده لبنان هرکه باشد، ما از وی به طور کامل حمایت خواهیم کرد و من از سمت خود استعفا خواهم داد، چون طایفه من احساس می‌کند که هدف انتقادات و محکومیت‌ها قرار گرفته و من راضی به این امر نیستم.

میقاتی ادامه داد: خواسته من این است که همه در لبنان ید واحده باشند و من از زیان بزرگی که به کشور وارد شده مطلع هستم، با این حال در این شرایط باید از وحدت و یکپارچگی کشور محافظت کرد ، پیش از آنکه تحقیقات از دولت آغاز شود و مواضعی اتخاذ شود که دیگر نتوان بین جنایت و بمبگ‌ذاری‌های صورت گرفته تمایزی قائل شد.

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که کشور با بحران بزرگی مواجه است و باید دید که چگونه می‌توان از این بحران خارج شد و در این ارتباط من نشست روز دوشنبه کابینه دولت را لغو کردم تا زمان لازم برای انجام رایزنی‌ها و مشورت‌ها وجود داشته باشد و امیدوارم به راهی برای مقابله با این فتنه‌ها دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: در زمان لازم و مورد نیاز به وظیفه خود عمل خواهیم کرد، درباره ترور الحسن سخنان بسیاری گفته شده است،‌ از جمله اینکه در این تردید وجود دارد که الحسن هدف این بمب‌گذاری بوده باشد، بعد گفتند که الحسن را در محل حادثه نیافتیم و پس از آن هم گفتند که دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد، الحسن هدف این بمبگذاری بوده است،‌ هرچه هست آنکه در محل کار خود حاضر نخواهم شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها